Zadzwoń pod numer 32 720 30 30 lub wypełnij formularz – oddzwonimy! Zamów kontakt z doradcą

Rola sprzedaży bezpośredniej na rynku finansów

Zaczynamy od sformułowania tezy, potwierdzeniu której ma służyć niniejszy artykuł: sprzedaż bezpośrednia to ważny segment rynku finansowego.

Obecnie sprzedaż przenosi się do Internetu ? to postępujący trend, firmy w swoich strategiach rozwoju kładą coraz większy nacisk na usługi online. Jednak jest rzesza konsumentów, którym tradycyjny model sprzedaży bezpośredniej jest bliższy niż korzystanie z e-usług. Model biznesowy oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem jest wciąż popularny właśnie na rynku finansowym.

 

Dobre praktyki płyną z etyki

Wielu konsumentów ceni sobie fakt, że w bezpośredniej rozmowie z doradcą handlowym może zdobyć dostateczną wiedzą o produkcie, w razie wątpliwości zadać pytania posiłkowe i na tej podstawie podjąć decyzję zakupową. Nie bez znaczenia jest fakt, że nadal w Polsce dużo osób nie posiada dostępu do konta bankowego, co jednocześnie utrudnia im korzystanie ze wszystkich dostępnych narzędzi finansowych. To ważne powody, dla których sprzedaż bezpośrednia jest wciąż potrzebna. Od doradców wymagamy w pierwszej kolejności rzetelności i uczciwości, a dopiero później skuteczności, dlatego istotne jest, aby kierowali się oni zasadami etycznymi. Instytucje finansowe, którym zależy na reputacji, powinny w budowaniu długoterminowej strategii rozwoju uwzględnić na pierwszym miejscu wartości etyczne w tym biznesie.

 

Szkolenia windują jakość obsługi

Doradcy klienta i przedstawiciele handlowi to żywe wizytówki firmy, są na froncie w relacji firma ? klient, na podstawie ich zachowania i słów klient wyrabia sobie pierwszą i często trwałą opinię o danej firmie. Dlatego przedstawiciele firm pożyczkowych muszą być dobrze przygotowani do spotkań z klientem, a każda odpowiedzialna instytucja szkoli swoich pracowników i współpracowników na każdym etapie rozwoju zawodowego. Szkolenia powinny być nie tylko produktowe, ale także z bezpieczeństwa osobistego, ochrony danych osobowych, praw konsumenckich i kultury osobistej. Firmy stale powinny poprawiać jakość obsługi swoich klientów, zwracając szczególną uwagę na aspekt etyczny.

 

Wielu klientów ceni sobie wygodę, a komfort załatwienia sprawy bez wychodzenia z domu przedkłada nad inne korzyści, jednak są również tacy, którzy nie wyobrażają sobie załatwienia czegokolwiek w instytucji finansowej z pominięciem kontaktu twarzą w twarz z usługodawcą. Dlatego sprzedaż bezpośrednia nadal odgrywa ważną rolę i nie zanosi się, aby w perspektywie dekady uległo to zmianie.

| 31.01.2017 | Aktualności

W czym możemy Ci pomóc?

Współpracujemy z:

Raiffeisen Bank
Alior Bank
Aforti Finance
Takto
Getin Bank
Nest Bank
Bank pocztowy
Plus Bank
TF Bank
SMS Kredyt
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w Twojej przeglądarce.